Based on this argument and within the framework of any one of the tracks, contributions from local,national, and international pragmatic experiences are sought, as well as contributions from research work.
Submitted proposals can take different forms:
Individual communications
These are formal presentations on an original scientific contribution (i.e., based on a scientific approach and analysis of data of all kinds). These communications will be presented by one or more authors within thirty (30) minutes, including twenty (20) minutes devoted to the presentation and ten (10) minutes to the discussion after each presentation, gathered downstream of each session.
Posters
Posters are intended for face-to-face discussions. This communication format is particularly relevant for presenting visual information (tables, graphs, diagrams, etc.). Each poster session (bringing together different participants) can last between thirty (30) minutes and one hour (1h00). Presenters must be present to discuss their contributions for the full duration.
Round tables
Panel discussions are intended to stimulate conversations and engage in in-depth discussions between presenters and participants in the room. Two (2) or three (3) presenters are assigned to a round table. In general, each presenter has a period of fifteen (15) minutes for his main presentation. The mediator provides an overview of the whole debate and the participants in the room can intervene with questions or suggestions.
Symposia
Symposia can take place during the forum to promote the sharing or publication of works resulting from the meeting of several researchers working on specific issues in the field of training and the teaching profession.
Note that a symposium cannot include more than 50% of papers whose first author is a student. In addition, the main organizer of a symposium cannot be a student.
You must submit your symposium proposal using the form provided for this purpose.

Le Forum mondial sur l’éducation, tenu en mai 2015 à Incheon sous l’égide de l’UNESCO et ses partenaires, s’est conclu par la Déclaration d’Incheon pour l’Éducation 2030, un engagement historique de transformer la vie grâce à une nouvelle vision de l’éducation et à des actions courageuses et innovantes pour la réaliser. Le Cadre d’action Éducation 2030, qui établit cette nouvelle vision de l’éducation pour les 15 années à venir, a été adopté par plus de 180 états membres de l’UNESCO. Quatre ans plus tard, à la 9e Réunion mondiale de la Consultation collective des ONG pour Éducation 2030 (CCONG-Éducation 2030), qui s’est tenue en Tunisie en 2019, les organisations participantes ont affirmé que le monde est confronté à une crise éducative, causée par un manque de volonté politique, une faible priorisation de l’éducation et un financement insuffisant. De plus, elles ont constaté une tendance croissante à la commercialisation de l’éducation, ce qui contribue à creuser davantage les inégalités. Les systèmes éducatifs mondiaux ne semblaient pas respecter l’engagement pris dans le programme Éducation 2030. Le ministre de l’Éducation de la Tunisie d’alors avait, à la même occasion, souligné que la plupart des pays n’avancent pas suffisamment pour atteindre les objectifs fixés pour 2030. Il a appelé à une reconnaissance de l’importance stratégique de l’éducation pour toutes les nations et a encouragé la société civile à jouer un rôle majeur dans la mobilisation pour y parvenir.